środa, luty 21, 2018

Weekendowa pożyczka w Gdańsku - zapraszamy do zapoznania się z ofertą

 

 

 

W prawie podatkowym wprawdzie podatnik może dokonywać samo wymiaru, ale „ostatnie słowo” co do wysokości zobowiązania należy do organu podatkowego.
Prawo cywilne i podatkowe różni sposób powstawania zobowiązań i rozstrzygania o treści tego stosunku. Stosunki prawne prawa cywilnego (zobowiązanie cywilne) powstają na zasadzie umowy (wyrażenia woli przez strony), ryzyka, ex delicto. Gdy strony stosunku cywilnoprawnego tworzą taki stosunek np. zawierając umowę, to jedynie przestrzegają prawa, ale go nie stosują. Nie istnieją żadne procedury zawierania umów, choć niekiedy ich prawidłowe i skuteczne zawarcie musi mieć określoną formę prawną (np. pisemną adprobationem albo formę aktu notarialnego). Strony kształtują stosunki prawa cywilnego przed wszczęciem jakiegokolwiek postępowania. Stosowanie prawa cywilnego następuje dopiero w procesie cywilnym. Procesowa „sprawa” cywilna powstaje tylko w przypadku zaistnienia sporu co do bytu, treści, czy sposobu wykonania stosunku prawnego. Do rozstrzygania tych sporów służy wyodrębniony aparat sądowniczy, który nie bierze udziału w pierwotnym kształtowaniu zobowiązania.

 

 

 

Wybrany artykuł

Prawo karne skarbowe w części dotyczącej przestępstw i wykroczeń podatkowych może być uznawane za część prawa podatkowego. Uchybienia przepisom prawa podatkowego stanowią czyny zabronione w rozumieniu prawa karnego. Powstawanie obowiązku, wymiar i wykonywanie zobowiązań oraz roszczeń wynikających ze stosunków prawnopodatkowych. Prawo podatkowe można prezentować, relacjonując treść przepisów lub tworząc z tych przepisów normy i instytucje prawne. W tym podręczniku, w szczególności w niniejszym rozdziale, dominuje metoda druga. Celem przyjętego sposobu prezentacji jest nie tylko umożliwienie czytelnikowi nauczenia się przepisów, lecz także ułatwienie zrozumienia mechanizmów prawa podatkowego (oferta pożyczek w Szczecinie). Wymaga to nie tyle opisania przepisu po przepisie w jakimś założonym porządku, ile wskazania na relacje między poszczególnymi przepisami (normami) i grupami przepisów (norm), które tworzą mechanizmy działania prawa podatkowego. Wymagało to pokazania m.in. instytucji, które nie mają nazw w przepisach prawa podatkowego i dokonania klasyfikacji niektórych kategorii prawnych. W tym celu wyróżniono rodzaje stosunków prawnych w prawie podatkowym.